Tuesday, November 16, 2010


Matang? kematangan?
ekeleh...ape benda ni? cm xpernah dgr la plak en...cissss
tak de la..
aku taw, dan selalu terpikir gak..cmne nk jd matang cm sis in law aku..cun plak tu..
dia lemah-lembut, ckp slow2, jalan sopan santun, xpernah jerit2 kt adik2 dia..everytime aku tgk dia en, mst cm "alamak, akak jija ni.."
da la dpt hubby cm abg aku..perghhh mantap siott..ckp stok romantik...abg aku pown cm dia gk ah..rilek je..cm cool.. =p so bile aku ngn kak jija en tbe2 aku berubah jadi lemah-lembut (sikit) ckp sopan santun, turun tangga slow2..cewahhhh..

tapi...kalau akak aku lain..
nak cite pown xabis..kalau nak dipendekkan akak aku ni rockerssss beb..dia men belasah je..cm aku..gasak kau la..tp hubby dia lain sioottt..kalau akak aku da gasak, gelabah..bro in law cool je..dia biar kn je..tgk2 ape next step...usha sket2..diowg ni age gap boleh tahan gak..6 years if im not mistaken...haaa..hebat x hebat akak aku..dia tackle..despite rockerss..sonang hidup dia..tup tap tup tap..anak2 da 2 org..terer la ko kak..

so back to the story

eh eh..aku cite ni sbg contoh kehidupan..bukan ape pown..ala rilek sudaa
unlike my sis in law..aku ni ekeleh..haishhh...ckp xde makne nye nk slow2, lemah lembut..ckp laju cm tren ade r..jalan tu cmne nk jalan cm pompuan melayu terakhir? xreti ahhh...cm miss world..xreti den..
talk when necessary..susah ni beb. soh diam 5 minute pown susah gak..
gelak cm senyap2 (giggle)..haihhh..ni lg susah..kalau ade membe cm cha, yatim, faiz..sume2 tu..haa aku pikir saploh kali boleh ke tak nak gelak ni..aku pernah try..cm kejap je diam dan tak gelak..pastu haaa..gasak kau lah..gelak x igt dunia punye..hahahahahaha..

cmne weii? nk jadi lemah lembut gak..sopan2..matured. mcm mereka..

oh lagi satu, even adik aku nmpk matang dan aku kdg2 nmpk cm anak bongsu (tp xmenjadi disebabkan pertumbuhan dan rupa fizikal kami) percayalah, aku gedik dan itu semua..aku masih tahu jage adik aku oke, masih tahu bagi alasan yg kukuh atas setiap kesalahan, masih tahu mengajar maths dan English dan science (esp certain topic..hehe), masih dan masih dan masih lagi..hehe..

best ape jadi kakak ;)

No comments:

Post a Comment