Saturday, April 17, 2010

putus asa

putus asa
mmg jarang ayat ni muncul dlm kamus hidup aq.
bkn xde. tp JARANG.

pasal ape agknye
sedang bermain dlm fikiran aq ni..
ye..pasal seseorang..

kenalan. mst la lelaki.
aq xske post psal seseorang perempuan.
kalau beramai xpe.
tp xde perempuan specific yg aq slalu cite.
melainkan mak aq. atau adik2.
mungkin nanti la.

ok. berbalik pada cerite.
putus asa ni terjadi apabila aq xdpt sesuatu yg aq nk atau xberjaya dapat atau merapatkan diri dgn seseorang yg aq minat. sekurang- kurangnye itulah yg aq rasekn sekarang.

entah. mungkin aq sudah terbiasa dapat apa yg aq mahukan. sejak dari kecil. kalau xdpt mungkin aq akan merengek. dan aq tetap mahukan ia walau apa jua cara sekalipun. tp halal ye..
lambat laun aq dpt jgk. selalu nye begitu aq dilayan oleh kedua orang tua ku.
menatang bagai minyak yg penuh.

bile sudah besar, aq diajar utk berdiri diatas kaki sendiri. aq bekerja selepas tamat spm. punya duit sendiri. seronoknye tak terkire. aq 17 thn pd waktu itu. byk bnd merepek aq nk bli.
nah, itulah hasil titik peluh aku. aq kuat bekerja pd waktu itu.
yg penting duit aq dapat. dan membeli belah.

tp kali ini, aq xberjaya mengenali dia.
ye..kami pernah keluar bersama, xkesampaian nak bertanya lanjut.
xpe aku diamkan. aku tahu dia sibuk orgnye.
tiap minggu ada event. bukan salah dia. xpe. aq juga sibuk dgn kerja seharian yg perlu disiapkan.

sudah lama ye aq bersabar.
masih lg.
sampai sekarang aq masih bertanya,
aku ni dilihat spt kanak2 kecil kah?
sedangkan kau sudah mkn byk garam dariku.
tapi aku tidak mahu kau anggap aku anak kecil, layanlah aku seperti wanita dewasa.
aku tidak sabar hendak lenyapkan tajuk keanakan dari diri aku.
erti kata lain, aku nk jd dewasa di mata kau.

sampai suatu saat,
aku penat. melayan karenah diri aku ni.
penat menunggu.
aku xsuke menunggu sebenarnya..aku lebih rela lambat dari menunggu kedatangan seseorang.
ye..nampaknye aku kurang sabar..tp itu aku. menunggu. aku x suke.

aku nak buang kau jauh dari ingatan.
kau xsepatutnye hadir dalam memori aku. penat aku simpan memori ni.
xsepatutnye kau layan aku. tapi kau selalu buat semua org tergelak. termasuk aku. aku suka jika ada orang yg buat aku tergelak dan tersenyum. aku senang dgn perlakuan kau itu.

apa yg aku mahu adalah keterangan.
mengapa?
apa?
bagaimana?

aku suka selesaikan sesuatu masalah aku dgn cara terbuka. bukan diam dan pergi.
aku perlu jawapan dan penyelesaian. berbincang lebih tepat. dan perbincangan itu haruslah jujur.

putus asa ini melambangkan penat dan lelah aku terhadap kau.
kau baik, tapi masa mencemburui kita.
aku suka kau dan sekali lagi masa mencemburui kita.
mengapa tidak jarak yg menjadi masalah bagi aku?
kerana kalau jarak lah penyebabnya, akan aku atasi nya..

masa sangat pantas berlalu.
pejam celik mata ini, tidak selalu berjumpa..maka ingatan aku terhadap kau pun akan lenyap.
dan berharap dapat berjumpa orang yg akan selalu buat aku gembira. dan tersenyum. tergelak semula. dgn ikhlasnya.

harap2 begitu lah. kalau kau ingin menjelma semula. buatlah aku tergelak lagi. pasti aku suka.

dan pada kau..aku suka kau. itu saja. aku xtahu apa perasaan kau terhadap aku. harap yang baik2lah..sebab statement aku, aku suka kau. dah la..banyak kali ulang. rimas.

p/s: kalau kau baca, tanyalah khabar aku. itu aje.

No comments:

Post a Comment